Saturday, October 24, 2009

PETRONAS Petrol Stations

PETRONAS Petrol Stations

GUNALAH PETRONAS DEMI UTK KEBAIKAN KITA BERSAMA .

=============================================================
Cuba anda baca email dibawah ini.Ini adalah email yg disebarkan oleh non-malay untuk memboikot malay or Islam ,actually email ni cuba disebarkan senyap2 tanpa pengetahuan kita,tapi ntah macamana seorg non-malay ni terfwdkan email ni kat seorg kwn kita. So after read this, tolong fwdkan kpd MALAY sahaja utk kebaikan kita.

Kawan-kawan semua, Ada sorang member saya terforward mail utk bangsa depa ni kat saya. So,sapa-sapa yang ada member kat petronas tu tolong la forwardkan email ni.

Tengokla,...'diaorang' tu tak puas lagi nak ambik hak kita di bumi kita ni....

Regards: hartini
=============================================================
Most of us are aware of the unofficial quota system employed by Petronas in awarding contracts, jobs and tenders..(for those who don't know a ridiculous 90% for bumi's and 10% percent to be shared by all other races!!!). However, it has come to our knowledge that from now on 100% of dealings with petronas must be by a bumi company (unless there are no bumi co's in specialized fields).All non-bumi contractors have been politely told not to waste their time.

Petronas fuel stations will from now on only be given to bumi's and for the existing non - bumi run petrol stations, their contracts will be nullified and given to bumis.. This from our national petroleum company.

Many non-bumis in the Klang Valley are now boycotting all petronas stations and all petronas products, and suggest the rest of you do the same as a silent protest.

please forward this mail to as many non bumis as possible.
===============================================================
UNTUK RENUNGAN KITA SEBAGAI ORANG ISLAM DAN BERBANGSA MELAYU

Jangan forwardkan email ini kepada bangsa lain selain kepada orang Melayu yang beragama Islam Memang sejak dulu lagi bangsa lain iaitu bangsa cina dan india telah memboikot barangan buatan orang Islam dan Melayu cuma kita yang tidak sedar atau pura-pura tidak mengetahui.

Sebab itu Allah kur nia kan mata untuk melihat, telinga untuk mendengar, hati dan akal untuk menilai sesuatu.

Oleh itu janganlah anda berharap bangsa lain akan menolong orang2 Melayu dan Islam. Siapa lagi kalau tidak kita sebagai orang Melayu dan Islam yang sepatutnya membantu bangsa sendiri dan agama Islam kita. Cuba perhatikan di pejabat kita sendiri. Kalau orang Melayu yang memohon sebarang jawatan, kita kena ada cukup kelayakan i.e Diploma, Ijazah dan sebagainya untuk melayakkan kita dengan jawatan yang sesuai dengan kelulusan.

Pengalaman tu tolak tepi. Kalau bangsa cina tu tak payah ada Diploma, Ijazah atau lain2, senang2 je dapat jawatan yang tak setimpal dengan kelulusan. Ada ke dengan SPM boleh jadi Manager.Contoh kat industri perbankan. Seseorang tu cuma Officer II kat Bank A. Dengan SPM, pengalaman dan title Officer II, bila seseorang orang cina tu nak joint lain bank dan ada pulak kenalan, senang2 je dapat position Manager.Kenapa tak jadi Executive.Sedangkan ramai lagi orang Melayu yang ada kelayakan Dip. & Ijazah dan juga pengalaman kat tempat tu tak dinaikkan ke position yang sewajarnya. Malah ada juga yang sanggup 'bunuh' bangsa sendiri sebab nak 'menyebelahi' orang cina.

Itulah yang berlaku disekeliling kita, cuma orang Melayu suka ambil mudah. Dengan senang menyatakan " Dah rezeki dia ".. Itulah namanya manipulasi yang pemimpin kita tak dapat nak buat apa2 sedangkan kuasa pemerintahan dah ditangan orang Melayu. Tapi disebabkan mereka telah terikat atas (correction:sebab kuasa ditangan kitalah pemimpin kita suruh petronas kasi projek kat bumiputra dan station minyak kat bumiputra) sebab2 yang mereka sendiri tahu. Jadi sebagai orang Melayu dan Islam bangkitlah dari lamunan disiang hari.Jangan jadi pak kaduk, ayam menang kampung tergadai. Cukuplah Singapura yang asalnya milik orang Melayu dan mempunyai Sultan berjaya dirampas dengan cukup mudah.

Takkan anda ingin melihat Malaysia ini menjadi negara milik orang cina dan boleh diperlakukan oleh mereka dengan sewenang-wenangnya. Jadi mulai sekarang janganlah anda mengeluarkan wang anda untuk berbelanja ditempat-tempat milik bukan Melayu dan Islam.
Secara tidak langsung bila anda berbelanja ditempat-tempat milik orang Melayu dan Islam, anda telah menolong dan membantu meningkatkan ekonomi orang Melayu dan Islam itu sendiri yang mana ianya dikira sebagai Ibadah" dan setiap ibadah yang dilakukan,anda dijanjikan oleh Allah dengan balasan pahala.

MOTIF SEBENAR - BANTULAH MENAIKKAN EKONOMI ORANG ISLAM DAN BANGSA MELAYU ITU SENDIRI. KALAU TDK KITA SIAPA LAGI YG AKAN MELAKUKANNYA

Suka atau tidak inilah kehidupan, penuh dengan cabaran dan ujian.

Sekali lagi, telah diperingatkan oleh-Nya: ``Boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan ingatlah, Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.'' (Al-Baqarah: 216)

Dari Abdullah bin 'Amr R.A, Rasulullah S.A.W bersabda: " Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat...."

Zurita Hj Khidzir
Compliance Department
ECM Libra Securities Sdn Bhd
3rd Floor Wisma Genting
alan Sultan Ismail
50250 Kuala Lumpur
Tel: 603 2178 1951 Fax: 603 2031 9819

No comments:

Post a Comment